6 Nis 2010

büyük erkekler

Dün otobüs bekliyorum Konak'ta.
Altında bok sarısı kadife bir pantolon,üstünde yeşil yün bi kazak,ağzı yüzü pislik içinde,elinde çekirdekler geldi oturdu yanıma.En fazla 10 yaşında...
Kulağımda kulaklıklar müzik dinliyorum.Bütün gücüyle yandan vurdu.Bir hışım kulaklığı çıkarttım bakmaya başladım.
"Ne dinlioon abla" diye sordu.Müzik dedim."Onu biliyoz heralde kimi dinlion?" dedi.Bilmezsin sen dedim iki kulaklığı elimle tuttum sesi sonuna kadar açtım kulağının yanına götürdüm.
"Abla bok gibi bu yok mu Murat Boz filan" dedi.Güldüm yok dedim.
"Abla hangi otobüse bincen" diye sordu.Hangi otobüs olursa dedim."Beni de bindirsene abla para almıyorlar küçük diye ama annem babam diye bindirmiyorlar" dedi. Nerde annenle baban dedim. dedi. Vardır da sen söylemiyorsundur dedim. dedi. İyi bakalım bineriz o zaman dedim.
"Korktun mu be abla sen benden" dedi. Biraz dedim.
"Korkma bir şey yapmam hem sen benim ablam değil misin" dedi...
Elinde ki çekirdekler bitti pantolonuna sildi ellerini,kazağına ağzını ve sümüklerini...Daha sonra da bir güzel gerine gerine taşaklarını kaşıdı...
Böyle yapmamalısın insanların içinde diye mırıldandım duymamasını umarak sokaklarda yaşayan birine akıl verdiğimi sanmasından korkarak...
"Sen kadınsın abla anlamazsın bak şu abilere" dedi.. Evet gerçekten,örnek aldığı otobüs durağı büyük erkekleri öyle yaparmış...
Nerde yatıyorsun diye sordum "orda burda" dedi.Ne yiyorsun dedim "ne bulursam" dedi. Evler var senin gibi annesi babası olmayanların kaldığı biliyorsun değil mi? diye sordum."Kötü şeyler oluyor abla orda" dedi.Nasıl kötü şeyler dedim."Kötü şeyler yapıyorlar abla orda çocuklar hep kaçıyor"dedi. Sikeyim hepsini dedim.
Kolumu tuttu."Olmadı abla yakışmadı senin gibi güzel kıza be" dedi.Sustum. "Paran var mı?"dedi.
2 lira vardı cebimde çıkardım.Bak tüm param bu dedim ve avcuna koydum.Ayağa kalktım otobüse binmek için."Abla al bu 1 lirayı belki lazım olur" dedi.Tamam dedim aldım..Arkamı döndüm yerden çantamı aldım ve tam o sırada kıçımın sol tarafında bir el hissettim.
Arkamı bile dönmedim...

Hiç yorum yok: